Wednesday, August 26, 2009

Ramadhan dan sambutan kemerdekaan

Kami mengucapkan selamat menyambut Ramadhan al mubarak dan Hari Kebangsaan Malaysia.

Mata Ayer Homestay kini boleh di 'search' menggunakan google maps. Namun jika viewers sekelian search dalam google earth/ satellite, anda tidak dapat lihat apa2 bangunan di lokasi tersebut, kerana gambar yang diambil oleh satelit google dalam paparan tersebut adalah gambar lama, iaitu sebelum perumahan Sri Lanchang dibangunkan lagi.

sila klik di sini untuk google earth

Pada bulan Ramadhan, Mata Ayer Homestay seperti tahun lepas dijangkakan tiada pengunjung, bisnes teruk lah sikit, kepada sesiapa yang berniat untuk bermalam di sini sempena Ramadhan sahaja, bolehlah dapat diskaun RM200/ semalam. Program khas Ramadhan di Perlis, anda boleh beriktikaf di Masjid Putra/ Masjid Arau / Masjid Syed Alwi bersama Tuan Mufti, Dr. Juanda Jaya. Kalau kami bersama Dr. MAZA dulu, beliau selalu iktikaf 10 malam terakhir Ramadhan di Masjid Alwi. Beliau antara satu2 nya yang 'penulis blog' perhatikan, membuat perkara yang beliau cakapkan. Atau dalam kalimah lain, 'cakap dan bikin', bukan 'cakap tak serupa bikin'.
Wallahualam

2 comments:

cerana said...

salam..berkenaan tujuaan keinginan tuan,untuk menziarahi saya dikebun projek lebah felda chuping,saya sentiasa mengalu alukan kedatangan tuan,saya tinggalkan no.untuk dhubungi..0124131440.

En. Mohd Asri b. Mat Isa said...

terima kasih, nanti saya hubungi encik.